Kraft Heinz Company

Kraft Heinz Company-logo

Kraft Heinz Company

Kraft Heinz is een van de 5 grootste
voedselbedrijven ter wereld. We werken met ijzersterke merken die een wereldwijde reputatie hebben zoals Kraft en Heinz. Onze visie – To be the best food company – growing a better world. Best betekent voor ons, de mooiste producten, de hoogste kwaliteit en de beste operationele marges.

Elke dag eten honderden miljoenen mensen onze producten, verrijken ze hun pasta, geven ze hun burger de finishing touch of trakteert een trotse oma beschuit met muisjes. Eten is meer dan gebalanceerde voeding tot je nemen - onze producten brengen emotie en dat maakt ons trots!

Jaaromzet:         28 billion
Aantal werknemers:      40.000
Aantal vestigingslanden: 43
Aantal nieuwe  werknemers per jaar (vanuit net afgestudeerde): 1000 

Bedrijfspresentatie

De bedrijfspresentatie van Kraft Heinz Company is de ideale manier om meer te weten te komen over het bedrijf.

Slide

Kernwaarden

Consumer First – In de huidige markt kan je
enkel en alleen succesvol zijn door aan te sluiten bij snelveranderende klantbehoeftes. 

Innovation – Continu verbeteren van onze processen, producten en medewerkers staat bij ons centraal . 

Integrity – Onze business runnen zoals het hoort, eerlijk en met oog voor onze medewerkers en wereld om ons heen. 

Ownership – Bij Kraft Heinz handelt iedereen als owner – elke beslissing die je maakt, elke investering die je doet, zou je hetzelfde hebben gedaan als dit je eigen bedrijf was?

Quality – Niks gaat boven de hoogste kwaliteit van onze producten hierop doen we geen concessies, door continu te investeren in onze productiefaciliteiten en bredere supply chain. Kraft Heinz kent al bijna 2 jaar geen recalls – uniek in de sector.

Slide

Strategie

Kraft Heinz is in 2015 ontstaan door het
samengaan van HJ Heinz en Kraft Foods. De grootste merger ooit binnen de FMCG sector. Onze portfolio kent grote namen met een rijke historie zoals uiteraard Heinz (ketchup, mayonnaise, bbq en pasta sauzen), maar ook veel local jewels (De Ruijter, Venz, Honig, Karvan Cevitam, Wijko of Brinta). Ook in andere Europese landen hebben we grote lokale merken in huis.

We spelen alleen in categorien waar we de nummer 1 of 2 kunnen zijn, en om die reden moet naast de populariteit ook de kwaliteit van onze producten onbetwist zijn. Om dit te kunnen doen moeten we blijven innoveren om de consument aan ons te binden.

Kraft Heinz kenmerkt zich ook door efficiency, dit doen we door gebruik te maken van de nieuwste technologien alsmede synergie en schaalvoordelen te benutten. Deze synergien kunnen we opnieuw uitnutten door een volgende merger aan te gaan, dit is dan ook potentieel onderdeel van onze bedrijfsstrategie.

Slide

Innovatie

Met snel veranderende klantbehoeften moet
Kraft Heinz snel handelen waar het gaat om product innovaties. Dit kan gaan om nieuwe producten, marketing campagnes, smaken of verpakkingen. Een belangrijke ontwikkeling is de behoefte van de consument om steeds gezonder en verser te koken en eten. Ook met deze ontwikkeling innoveren wij mee, onze producten bevatten meer calcium, protein, vers fruit en groente en een rijke hoeveelheid vezels. Mocht je van suiker hadden heb je helaas pech, er zit inmiddels 40% minder suiker en zout in onze ketchup vergeleken met 1985. Toch zijn we er door innovaties in geslaagd de uniek en autentieke smaak van de lekkerste ketchup ter wereld te behouden.

Slide

Duurzaamheid

Het zal geen verrassing zijn maar
wereldwijd is er geen bedrijf dat meer tomaten verwerkt dan Kraft Heinz. Een prachtig product, echter gebruiken veel tuinbouwers schadelijke stoffen om de tomaten veilig te doen groeien. Als bedrijf hechten we veel waarde aan de gehele keten waarin we spelen, om die reden hebben we samen met onze partners verschillende duurzaamheids doelstellingen opgesteld.

  • Vermindering van CO2-uitstoot met 15%
  • Vermindering van onze energie consumptive met 15% 
  • Vermindering van ons watergebruik met 15% 
  • Vermindering van onze afval residu met 15% Hiernaast stellen we strenge eisen aan onze ingredienten bijvoorbeeld door het gebruik van 100% scharreleieren, gecertificeerd cacao en duurzame palmolie.

Interessante Studies

  • Aarde en economie (WO)
  • Aardwetenschappen (WO)
  • Advanced technology (WO)
  • Agrotechnologie (WO)
  • Automotive (WO)
  • Bedrijfsinformatietechnologie (WO)
  • Beta-gamma (WO)
  • Bio-exact (WO)
  • Bio-farmacautische wetenschappen (WO)
  • Biomedische technologie (WO)
  • Biotechnologie (WO)
  • Bouwkunde (WO)
  • Business analytics (WO)
  • Business & it (WO)
  • Civiele techniek (WO)
  • Computer science (WO)
  • Creative technology (WO)
  • Econometrie (WO)
  • Electrical engineering (WO)
  • Future planet studies (WO)
  • Industrial design (WO)
  • Industrieel ontwerpen (WO)
  • Informatica (WO)
  • Informatica & economie (WO)
  • Informatica en cyber security (WO)
  • Informatiekunde (WO)
  • Informatiewetenschappen (WO)
  • Kennistechnologie (WO)
  • Klinische technologie (WO)
  • Kunstmatige intelligentie (WO)
  • Levensmiddelentechnologie (WO)
  • Life science and technology (WO)
  • Lucht- en ruimtevaarttechniek (WO)
  • Maritieme techniek (WO)
  • Medische informatiekunde (WO)
  • Medische wetenschappen en technologie (WO)
  • Moleculaire levenswetenschappen (WO)
  • Molecular science and technology (WO)
  • Nanobiologie (WO)
  • Natuur- en sterrenkunde (WO)
  • Natuurkunde (WO)
  • Natuurwetenschap en innovatiemanagement (WO)
  • Psychology & technology (WO)
  • Scheikunde (WO)
  • Scheikunde en farmaceutische wetenschappen (WO)
  • Scheikundige technologie (WO)
  • Science (WO)
  • Science, business and innovation (WO)
  • Software science (WO)
  • Sterrenkunde (WO)
  • Sustainable innovation (WO)
  • Technische aardwetenschappen (WO)
  • Technische bedrijfskunde (WO)
  • Technische bestuurskunde (WO)
  • Technische geneeskunde (WO)
  • Technische informatica (WO)
  • Technische innovatiewetenschappen (WO)
  • Technische natuurkunde (WO)
  • Technische planologie (WO)
  • Technische wiskunde (WO)
  • Watertechnologie (WO)
  • Web science (WO)
  • Werktuigbouwkunde (WO)
  • Wiskunde (WO)

Profiel gewenste studenten

We staan bekend om onze Meritocracy,
waarbij we mensen kansen belonen aan de hand van de prestaties die ze leveren. Hierdoor kan je enorm snel groeien zeker in de eerste jaren van je carrier. Het gaat bij ons niet om leeftijd, status, titel of credentials. Het enige dat telt is resultaat, gedrevenheid en discipline. Het is niet voor niets dat onze global CFO slechts 29 jaar oud is, zolang we geloven in iemand zijn kwaliteiten zouden we wel gek zijn om talent te laten schieten. Bij Kraft Heinz ben je op je plek als je:

  •  Ambitieus bent 
  • Dol bent op een data-gedreven cultuur 
  • Houdt van flexibiliteit, aangezien geen dag hetzelfde zal zijn 
  • Goed presteert met de nodige druk en uitdagende targets
  • Nieuwsgierig om te leren en uiteindelijk anderen te leren 
  • Houdt van een international omgeving (ca. 40% van ons kantoor in Amsterdam komt niet uit Nederland, ook werken veel van ons voor korte of langere tijd in andere landen in Europa)

Aanbod voor Studenten

Ieder jaar start in September ons EMEA
Trainee Program. Een geconcentreerd trainee programma dat slechts 4.5 maand duurt. Wij geloven niet dat een trainee 2 of 3 jaar zou moeten wachten op een eerste stap. Laat jij maar zien hoe goed je bent!

Ons traineeprogramma begint met een 6 weekse functional bootcamp. Hier maak je samen met je cohort mee hoe het is om in Marketing, Finance, Sales, Operations of R&D te werken. Je bezoekt verschillende kantoren en fabrieken. Na de 6 weken krijg je een business opdracht waarin je 10 weken aan de slag gaat met een daadwerkelijk probleem. Je levert het project van begin tot eind en hebt zelfs de kans het aan onze global CEO te presenteren.

Na het project hebben we een gezamenlijke Leadership week waarin je externe trainingen krijgt en met onze directie dieper in gaat op het onderwerp Leiderschap. Hierna ga je naar je eerste echte baan binnen Kraft Heinz. Overigens kan je ook direct naar een baan solliciteren. Onze arbeidsvoorwaarden zijn gelijk aan de markt, echter met de kanttekening dat we hoge bonussen hebben bij goede presetaties. Ook weet je zeker dat je snel kan groeien binnen het bedrijf.

Loopbaanmogelijkheden

The sky is the limit. Binnen Kraft Heinz
zijn er geen grenzen waar en hoe snel je ergens kan werken. Zoals eerder al genoemd, onze CFO is 29 jaar. Er is niet een gebaand carriere pad. Ook wisselen tussen verschillende afdelingen is geen probleem, als jij interesse hebt om te zien hoe het is om in Marketing, Sales, Finance of HR te werken – met de juiste mindset ben je welkom.

Contactgegevens

https://www.kraftheinzcompany.eu/careers/vacancies/

Contact
Carianne Zegers
European Talent Specialist
The Kraft Heinz Company
T : +31 (0)30 697 3700

Carianne.zegers@kraftheinz.com
http://www.kraftheinzcompany.eu