Werken aan een betere toekomst, iedere dag. Dat is Unilevers visie. Wij helpen mensen zich
goed te voelen, er goed uit te zien en meer uit het leven te halen met merken
en diensten die goed zijn voor hen én voor anderen. Miljoenen consumenten
wereldwijd kiezen dagelijks voor een van onze vele succesvolle en sterke
merken, waaronder Axe, Becel, Ben & Jerry's, Calvé, Dove, Knorr, OLA, Omo
en Unox.
Met onze
productportfolio van circa 400 merken zijn we een van 's werelds grootste
producenten van voedingsmiddelen en producten voor huishoudelijke en
persoonlijke verzorging. Wij geloven in de kracht van onze merken om de
kwaliteit van het leven van mensen te verbeteren. We geloven ook in doen wat
goed is, zowel ten aanzien van de samenleving als van het milieu.
Jaaromzet: € 53,7 miljard in 2017
Aantal werknemers: 3000+ in Nederland, 175.000
internationaal
De bedrijfspresentatie van Unilever is de ideale manier om meer te weten te komen over het bedrijf.
Om te slagen moeten wij de hoogste gedragsnormen aanhouden t.o.v. iedereen met wie we
werken, de gemeenschappen waarmee we in aanraking komen en het milieu waarop we
impact hebben.
Altijd werken met integriteit: Integer zijn en respect tonen voor de vele
mensen, organisaties en groepen in de samenleving waarmee ons bedrijf in
aanraking komt, heeft altijd centraal gestaan in onze wijze van maatschappelijk
verantwoord ondernemen.
Positieve invloed: We streven ernaar op vele manieren een positieve invloed uit
te oefenen: door onze merken, onze commerciële activiteiten en onze
betrekkingen met anderen, door vrijwillige bijdragen en door de vele andere
manieren waarop we in interactie zijn met de samenleving.
Voortdurend betrokken: We willen ook onze impact op het milieu voortdurend
verbeteren en we werken aan ons doel op de langere termijn om ons te
ontwikkelen tot een duurzame onderneming.
Onze ambities vastleggen: Onze doelstelling beschrijft onze ambities ten
aanzien van onze bedrijfsvoering en wordt onderbouwd door onze gedragscode, de
Code of Business Principles. Daarin zijn de gedragsnormen vastgelegd die
iedereen binnen Unilever naleeft, waar ook ter wereld. De Code of Business
Principles ondersteunt ook onze wijze van ondernemingsbestuur en maatschappelijk
verantwoord ondernemen.
Werken met anderen: We willen werken met leveranciers die opereren op basis van
dezelfde waarden en normen als wij. Onze supplier code die aansluit op onze
eigen Code of Business Principles, omvat elf uitgangspunten waaronder
integriteit en verantwoordelijkheden ten aanzien van medewerkers, consumenten
en het milieu.
Onze visie is ons bedrijf te laten groeien, en tegelijkertijd onze milieuvoetafdruk los te
koppelen van onze groei en onze positieve maatschappelijke impact te vergroten.
Unilever gelooft dat winstgevende groei gelijk staat aan verantwoordelijke
groei. Dat is de kern van ons bedrijfsmodel, gesteund door duurzaam leven en
het Unilever Sustainable Living Plan. Het geeft richting aan onze manier van
zakendoen én speelt in op de groeiende vraag van consumenten naar merken die
zich verantwoordelijk gedragen in een wereld van beperkte middelen. Ons
bedrijfsmodel begint met inzicht in de consument dat de basis vormt voor
merkinnovatie. In samenwerking met onze partners in de toeleveringsketen
creëren we producten die we ondersteund door marketing en reclame op de markt
brengen via verschillende distributiekanalen.
Er werken wereldwijd ruim 6.000 R&D-professionals in zes grote onderzoeks- en ontwikkelingslaboratoria:
een in Nederland (Wageningen), twee in het Verenigd Koninkrijk (Port Sunlight
en Colworth), een in de VS (Trumbull), een in India (Bangalore) en een in China
(Shanghai). Jaarlijks worden ruim 300 nieuwe patentaanvragen ingediend.
Vanuit 92 locaties wereldwijd werken R&D-teams aan de implementatie van
innovaties in landen en fabrieken. Onze Research & Development
professionals werken samen in multidisciplinaire teams, zodat innovatieve
oplossingen worden aangedragen. R&D draagt bij aan Unilevers
productenportefeuille door bestaande producten continu te verbeteren en nieuwe
te lanceren. Enkele voorbeelden zijn: Klein & Krachtig vloeibare
wasmiddelen die effectief zijn in korte machinewasprogramma’s op lage
temperatuur; compressed deodorant sprays die net zo lang meegaan als de grote,
maar met minder verpakking.
In
2017 heeft Unilever toegezegd dat tegen 2025 al haar plastic verpakkingen
herbruikbaar, recyclebaar of composteerbaar zullen zijn. Chief R&D Officer
David Blanchard geeft aan dat Unilever trots is op de bijdrage die het bedrijf
kan leveren aan een nieuwe duurzame verpakkingsoplossing.
“We
willen af van het take-make-dispose-model waar we momenteel in leven en streven
ernaar enkel verpakkingen te creëren die passen binnen een circulaire wereld.
Deze innovatie is met name bijzonder, omdat het een oplossing biedt voor een
van de grootste hedendaagse uitdagingen: het geschikt maken van alle soorten
gerecycled plastic voor het verpakken van voedsel. Het volledig circulair maken
van de PET-stroom zou immers een grote mijlpaal zijn in het vervullen van deze
ambitie. Niet alleen Unilever zou hierbij gebaat zijn; het zou een
transformatie betekenen van de gehele industrie.”
Het Unilever Sustainable Living Plan (USLP) ligt aan de basis van onze strategie en
middels dit USLP willen wij:
Voor onze stages zijn wij op zoek naar studenten met minimaal HBO denk niveau, met
een aantoonbare affiniteit voor het vakgebied, Unilever als bedrijf en de FMCG
sector. We hebben stages in allerlei disciplines: van R&D en Supply Chain
tot Finance en Marketing. Onze stages duren 6 maanden en starten in september
en maart.
Je kunt je aanmelden voor het Unilever Future
Leaders Programme (traineeship) als je in het bezit bent van een Master diploma
van een relevante studie aan het begin van het programma. De selectieprocedure
voor het UFLP dat start in maart 2019 zal weer open gaan in oktober 2018.
Meer weten? Kijk dan op https://www.unilever.nl/careers/studenten
Wanneer je bij Unilever gaat werken als trainee of stagiair, ga je deel uitmaken van
een toonaangevende, dynamische onderneming. Wij bieden een open en informele
cultuur en streven ernaar met een persoonlijke benadering het beste uit onze
mensen te halen, zodat iedereen optimaal kan presteren. Bij Unilever krijg je
de kans impact te maken in een toonaangevend bedrijf. Je krijgt direct
verantwoordelijkheid en wordt daarbij ondersteund door training en coaching van
topkwaliteit. Dit zal je helpen de uitdagingen aan te gaan die op je pad komen.
Zo kun jij bouwen aan onze sterke merken die de levens verbeteren van miljarden
mensen, elke dag. Of je nu in Customer Development, Marketing, R&D, Supply
Chain, Finance of HR aan de slag gaat, je komt altijd op een bruisende en
leerzame plek in ons bedrijf. We bieden geweldige stages en traineeships voor
alle soorten studenten en afgestudeerden. Dat is Unilever, made by you!
Unilever biedt ontwikkelingsmogelijkheden van topkwaliteit in een uitdagende en
dynamische werkomgeving. Getalenteerde mensen met energie, creativiteit en
passie werken nauw samen om ambitieuze doelen te realiseren en jij kunt daaraan
bijdragen. Wanneer je de juiste capaciteiten hebt, kun je starten als Trainee
in het Future Leaders Programme. Je krijgt dan direct veel
verantwoordelijkheden die je de kans geven daadwerkelijk impact te hebben op
onze merken, processen en mensen. Je persoonlijke en professionele ontwikkeling
zullen worden ondersteund door middel van de beste trainingen die er zijn en
via coaching door onze senior managers.
Unilever Nederland B.V.
Bezoekadres: Nassaukade 5 - 3071 JL
Rotterdam
Postadres: Postbus 160 - 3000 AD Rotterdam
Tel.: 010 - 439 49 11
Website: www.unilever.nl
Email: Recruitment-Benelux@unilever.com
Volg ons op Facebook (UnileverCareersBenelux) en
Instagram (unileverbenelux) voor nieuws, updates en cultuur!