Unilever

Unilever-logo

Unilever

Werken aan een betere toekomst, iedere dag. Dat is Unilevers visie. Wij helpen mensen zich goed te voelen, er goed uit te zien en meer uit het leven te halen met merken en diensten die goed zijn voor hen én voor anderen. Miljoenen consumenten wereldwijd kiezen dagelijks voor een van onze vele succesvolle en sterke merken, waaronder Axe, Becel, Ben & Jerry's, Calvé, Dove, Knorr, OLA, Omo en Unox.

Met onze productportfolio van circa 400 merken zijn we een van 's werelds grootste producenten van voedingsmiddelen en producten voor huishoudelijke en persoonlijke verzorging. Wij geloven in de kracht van onze merken om de kwaliteit van het leven van mensen te verbeteren. We geloven ook in doen wat goed is, zowel ten aanzien van de samenleving als van het milieu.

Jaaromzet: € 53,7 miljard in 2017           
Aantal werknemers: 3000+ in Nederland, 175.000 internationaal

Slide

Kernwaarden

Om te slagen moeten wij de hoogste gedragsnormen aanhouden t.o.v. iedereen met wie we werken, de gemeenschappen waarmee we in aanraking komen en het milieu waarop we impact hebben.

Altijd werken met integriteit: Integer zijn en respect tonen voor de vele mensen, organisaties en groepen in de samenleving waarmee ons bedrijf in aanraking komt, heeft altijd centraal gestaan in onze wijze van maatschappelijk verantwoord ondernemen. 

Positieve invloed: We streven ernaar op vele manieren een positieve invloed uit te oefenen: door onze merken, onze commerciële activiteiten en onze betrekkingen met anderen, door vrijwillige bijdragen en door de vele andere manieren waarop we in interactie zijn met de samenleving. 

Voortdurend betrokken: We willen ook onze impact op het milieu voortdurend verbeteren en we werken aan ons doel op de langere termijn om ons te ontwikkelen tot een duurzame onderneming.

Onze ambities vastleggen: Onze doelstelling beschrijft onze ambities ten aanzien van onze bedrijfsvoering en wordt onderbouwd door onze gedragscode, de Code of Business Principles. Daarin zijn de gedragsnormen vastgelegd die iedereen binnen Unilever naleeft, waar ook ter wereld. De Code of Business Principles ondersteunt ook onze wijze van ondernemingsbestuur en maatschappelijk verantwoord ondernemen. 

Werken met anderen: We willen werken met leveranciers die opereren op basis van dezelfde waarden en normen als wij. Onze supplier code die aansluit op onze eigen Code of Business Principles, omvat elf uitgangspunten waaronder integriteit en verantwoordelijkheden ten aanzien van medewerkers, consumenten en het milieu.



Slide

Strategie

Onze visie is ons bedrijf te laten groeien, en tegelijkertijd onze milieuvoetafdruk los te koppelen van onze groei en onze positieve maatschappelijke impact te vergroten.

Unilever gelooft dat winstgevende groei gelijk staat aan verantwoordelijke groei. Dat is de kern van ons bedrijfsmodel, gesteund door duurzaam leven en het Unilever Sustainable Living Plan. Het geeft richting aan onze manier van zakendoen én speelt in op de groeiende vraag van consumenten naar merken die zich verantwoordelijk gedragen in een wereld van beperkte middelen. Ons bedrijfsmodel begint met inzicht in de consument dat de basis vormt voor merkinnovatie. In samenwerking met onze partners in de toeleveringsketen creëren we producten die we ondersteund door marketing en reclame op de markt brengen via verschillende distributiekanalen.

Slide

Innovatie

Er werken wereldwijd ruim 6.000 R&D-professionals in zes grote onderzoeks- en ontwikkelingslaboratoria: een in Nederland (Wageningen), twee in het Verenigd Koninkrijk (Port Sunlight en Colworth), een in de VS (Trumbull), een in India (Bangalore) en een in China (Shanghai). Jaarlijks worden ruim 300 nieuwe patentaanvragen ingediend.

Vanuit 92 locaties wereldwijd werken R&D-teams aan de implementatie van innovaties in landen en fabrieken. Onze Research & Development professionals werken samen in multidisciplinaire teams, zodat innovatieve oplossingen worden aangedragen. R&D draagt bij aan Unilevers productenportefeuille door bestaande producten continu te verbeteren en nieuwe te lanceren. Enkele voorbeelden zijn: Klein & Krachtig vloeibare wasmiddelen die effectief zijn in korte machinewasprogramma’s op lage temperatuur; compressed deodorant sprays die net zo lang meegaan als de grote, maar met minder verpakking.

In 2017 heeft Unilever toegezegd dat tegen 2025 al haar plastic verpakkingen herbruikbaar, recyclebaar of composteerbaar zullen zijn. Chief R&D Officer David Blanchard geeft aan dat Unilever trots is op de bijdrage die het bedrijf kan leveren aan een nieuwe duurzame verpakkingsoplossing.   

“We willen af van het take-make-dispose-model waar we momenteel in leven en streven ernaar enkel verpakkingen te creëren die passen binnen een circulaire wereld. Deze innovatie is met name bijzonder, omdat het een oplossing biedt voor een van de grootste hedendaagse uitdagingen: het geschikt maken van alle soorten gerecycled plastic voor het verpakken van voedsel. Het volledig circulair maken van de PET-stroom zou immers een grote mijlpaal zijn in het vervullen van deze ambitie. Niet alleen Unilever zou hierbij gebaat zijn; het zou een transformatie betekenen van de gehele industrie.”

Slide

Duurzaamheid

Het Unilever Sustainable Living Plan (USLP) ligt aan de basis van onze strategie en middels dit USLP willen wij:

  •  Tegen 2020 meer dan één miljard mensen helpen in actie te komen om hun gezondheid en welzijn te verbeteren. 
  •  De milieu-impact van onze producten halveren tegen 2030. 
  •  Het bestaan van miljoenen mensen verbeteren tegen 2020.

Het USLP voegt waarde toe door groei en vertrouwen te bevorderen, kosten te elimineren en risico’s te verkleinen. Onze Sustainable Living-merken groeien 50% sneller dan de rest van het bedrijf en zijn verantwoordelijk voor meer dan 60% van Unilever ’s groei in 2016.

Wij zullen ons bedrijf laten groeien door te bouwen op onze sterke punten - het combineren van onze grootte en expertise van consumenten in diverse markten om merken en diensten te blijven leveren die mensen willen en nodig hebben. Ons duurzame bedrijfsmodel maakt het verschil voor de levens van miljoenen mensen en zorgt ervoor dat we een lagere impact hebben op het milieu. 

Wij willen dat onze producten door de gehele waardeketen duurzaam zijn, niet alleen in onze fabrieken. Dat betekent dat we moeten samenwerken met anderen, waaronder onze leveranciers, consumenten, regeringen, ngo’s en andere bedrijven. Samen kunnen we de nodige grote veranderingen teweegbrengen en ons richten op de grootste uitdagingen waar onze wereld voor staat.

Interessante Studies

  • Future planet studies (WO)
  • Econometrie (WO)
  • Life science and technology (WO)
  • Scheikundige technologie (WO)
  • Sustainable innovation (WO)
  • Technische bedrijfskunde (WO)
  • Technische bestuurskunde (WO)
  • Business & it (WO)
  • Informatica & economie (WO)
  • Kunstmatige intelligentie (WO)
  • Molecular science and technology (WO)
  • Science, business and innovation (WO)
  • Business analytics (WO)
  • Industrial design (WO)
  • Informatica (WO)
  • Levensmiddelentechnologie (WO)
  • Moleculaire levenswetenschappen (WO)
  • Technische innovatiewetenschappen (WO)

Profiel gewenste studenten

Voor onze stages zijn wij op zoek naar studenten met minimaal HBO denk niveau, met een aantoonbare affiniteit voor het vakgebied, Unilever als bedrijf en de FMCG sector. We hebben stages in allerlei disciplines: van R&D en Supply Chain tot Finance en Marketing. Onze stages duren 6 maanden en starten in september en maart.

Je kunt je aanmelden voor het Unilever Future Leaders Programme (traineeship) als je in het bezit bent van een Master diploma van een relevante studie aan het begin van het programma. De selectieprocedure voor het UFLP dat start in maart 2019 zal weer open gaan in oktober 2018.

Meer weten? Kijk dan op https://www.unilever.nl/careers/studenten

Aanbod voor Studenten

Wanneer je bij Unilever gaat werken als trainee of stagiair, ga je deel uitmaken van een toonaangevende, dynamische onderneming. Wij bieden een open en informele cultuur en streven ernaar met een persoonlijke benadering het beste uit onze mensen te halen, zodat iedereen optimaal kan presteren. Bij Unilever krijg je de kans impact te maken in een toonaangevend bedrijf. Je krijgt direct verantwoordelijkheid en wordt daarbij ondersteund door training en coaching van topkwaliteit. Dit zal je helpen de uitdagingen aan te gaan die op je pad komen. Zo kun jij bouwen aan onze sterke merken die de levens verbeteren van miljarden mensen, elke dag. Of je nu in Customer Development, Marketing, R&D, Supply Chain, Finance of HR aan de slag gaat, je komt altijd op een bruisende en leerzame plek in ons bedrijf. We bieden geweldige stages en traineeships voor alle soorten studenten en afgestudeerden. Dat is Unilever, made by you!

Loopbaanmogelijkheden

Unilever biedt ontwikkelingsmogelijkheden van topkwaliteit in een uitdagende en dynamische werkomgeving. Getalenteerde mensen met energie, creativiteit en passie werken nauw samen om ambitieuze doelen te realiseren en jij kunt daaraan bijdragen. Wanneer je de juiste capaciteiten hebt, kun je starten als Trainee in het Future Leaders Programme. Je krijgt dan direct veel verantwoordelijkheden die je de kans geven daadwerkelijk impact te hebben op onze merken, processen en mensen. Je persoonlijke en professionele ontwikkeling zullen worden ondersteund door middel van de beste trainingen die er zijn en via coaching door onze senior managers.

Contactgegevens

Unilever Nederland B.V. 

Bezoekadres: Nassaukade 5 - 3071 JL Rotterdam 
Postadres: Postbus 160 - 3000 AD Rotterdam 
Tel.: 010 - 439 49 11  Website: www.unilever.nl

Email: Recruitment-Benelux@unilever.com 

Volg ons op Facebook (UnileverCareersBenelux) en Instagram (unileverbenelux) voor nieuws, updates en cultuur!